torsdag 16 juni 2011

Jag har drabbats av en ny fluga - stickar disktrasor.

För ett tag sedan såg jag disktrasor av textil i en affär, fick då idén om att man kunde sticka eller virka sådana själv. Letade på nätet och fann några olika modeller, ville inte ha dem för kompakta för då tar det lång tid för dem att torka. Till slut fastnade jag för gallerstickning, det blir glest, är enkelt att göra och går relativt fort.
Har stickat slut på mitt aprikosfärgade garn, stickade några i blått men tyckte de blev för mörka. Så idag köpte jag ljuslila bomullsgarn från Marlenes web-butik, http://www.garnresten.se/ som är perfekt att sticka disktrasor av.
Tro mig eller ej - jag gillar dessa disktrasor, de har bra uppsugningsförmåga, blir inte stela och torkar upp vatten även i torrt tillstånd.  När de blir smutsiga är det bara att tvätta dem i maskin med annan 60-graders tvätt.

Den första lila disktrasan är klar, pryder sin plats i köket.

Inga kommentarer: