tisdag 10 juli 2012

Julkulor

Det verkar ju lite tidigt att planera för julen, men börjar man i tid hinner man bli klar i god tid innan jul.

Jag hittade en beskrivning på julkulor på nätet före jul förra året och stickade några, de fick jag inte behålla så jag ville gärna göra några till. 

Det är två norrmän, Arne och Carlos som har designat dem, de har också gett ut en bok med sina mönster. Den boken önskade jag mig, och fick, i julklapp, och nu har jag börjat sticka.

Det är lite petigt i början med fyra stickor, få maskor och två garner, men man får ha tålamod och det är lämpligt arbete att syssla med utomhus i lagom sommarvärme.

Här är två färdiga

och ytterligare två, färdiga att fyllas med kuddstopp. Det är många mönster att välja på så jag försöker nog att göra några fler.

Idag blir det nog inget uteväder, vi är lovade regn och åska, hoppas det inte blir så mycket av det.
Ha det bra i vilket fall!




1 kommentar:

Kajsa Eriksson sa...

Kul att du redan fått användning av boken :-)

/Kajsa