onsdag 28 november 2012

Snart advent


Till helgen är det dags att plocka fram adventsljusstakarna och på söndag tänder vi det första ljuset. Tänk vad tiden går fort, nyss var det sommar.


Jag har börjat tillverka julklappar men de kan jag inte visa upp förrän efter jul ifall någon av mottagarna tittar in här.

Vädret är inte mycket att orda om, grått, regn och lite blötsnö då och då. Vi har blivit lovade kallare väder så då kommer det att bli glatt vill jag lova.

Vi har haft en jobbig höst i vår familj, nästa vecka skall jag på den andra begravningen på mindre än två månader. Men det är livets gång och naturligt, men skall helst inte drabba mig. Så det känns lite tungt och skall bli gott att tända ljusen nu så det blir lite ljusare och varmare.

Önskar Er alla en glad och ljus advent!



1 kommentar:

Dollandesign sa...

Jag tycker att det ligger en förväntan i luften nu när vi närmar oss advent. Då får vi tända våra ljusstakar och stjärnor, och det är så vackert. Bilden Du visar gör att jag får lite jullängtan.

Dollandesign