fredag 22 mars 2013

Uddevalla ligger i närheten av Vänern...

                                                             så här snöar det....

Marken ligger frusen och snötäckt, fåglarna burrar upp sig för att hålla värmen, inga insekter finns det att äta så här får de förlita sig på Anders som fyller på fågelautomaterna varje dag.

Jag har stickat en mössa till tröjan jag visade förrförra gången, kanske garnet räcker till ett par sockor också.

Så måste jag ju göra något nytt till påsk, det blev en rund tygkorg, lagom stor för påskäggen.
Jag önskar mig lite varmare väder, det är jag nog inte ensam om.



3 kommentarer:

Marianne´s hantverk sa...

Fin blev din äggkorg.Ha det gott. Kram

Dollandesign sa...

Det var en söt tygkorg som Du sytt till påskäggen, tycker jag.

Dollandesign

Catta53 sa...

Gullig äggkorg du gjort och mössan är väldigt fin också! Vi vill nog ha varmare väder allihop. Och lite sol också...det skulle inte skada. jag tror att våren kommer i April...snart så....