söndag 18 januari 2015

Julklappar

Nu är det dags att visa några saker jag gjort som hamnade i tomtens säck.

Ett mobilfodral som skall hänga om halsen, sådana har jag gjort många av förut

men detta är lite annorlunda för det är avsett för två mobiler och har därför en "mellanvägg.  Det är också försett med en ficka på utsidan för busskort eller liknande.

Ett lite enklare fodral avsett för en mobil sytt i konstläder.
Jag gör egna mönster efter storleken på mobilerna, lite knep och knåp innan man får det som man vill. 


Ett par blå yllevantar var också önskade...

liksom en "fin mössa", här hittar ni mönstret på den.

Det blev ett par strumpor också.
Kanske var det några fler klappar men detta var allt för denna gången, vi ses igen.


3 kommentarer:

ReidunA sa...

oj,- så mye fint , heldige de som fikk dette av nissen :)

Karin-Ida sa...

Vilka fina saker du stoppade ner i tomtens säck! Du gör fina saker överhuvudtaget ser jag, som tagit mig en titt på din blogg!

Marianne´s hantverk sa...

Fina Julklappar,blev säkert uppskattade.