tisdag 22 maj 2012

Äntligen värme

Äntligen kom värmen. Det grönskar mer och mer för varje dag och nu kan jag sitta ute på altanen hela dagarna om jag vill. Jag har virkat ett par lila grytlappar (har visat såna på bild förut) och en disktrasa har det också blivit. Symaskinen har jag inte använt på länge.
Jag broderar också på lediga stunder, det här skall bli en tavla och det är några tusen stygn att sy. Den började jag på för ett och ett halvt år sedan, är inte säkert den blir klar i år. 

Nästan tre fjärdedelar av tavlan är klar, jag visar hela när den är färdig. Det skall bli en present så jag avslöjar inte så mycket mer. Men det är sånt jag sysslar med när jag inte syr muggmattor och kassar.

Grannen matar fortfarande fåglarna och där är full fart, roligt att studera dem när man sitter och avnjuter en mugg kaffe på altanen. Detta måste väl vara gråsparvar.

Här är det fart och fläkt vid talgbollarna.

Detta är väl en domherre?

Hoppas att alla kan njuta av sommarvädret!



Inga kommentarer: