måndag 11 juli 2011

Sommartorka



Den sista tiden har symaskinen fått vila sig på grund av att jag har tagit vara på det fina sommarvädret, nämligen vistats den mesta tiden utomhus. Det har blivit några stickade disktrasor och så har jag broderat på örntavlan, som sakta växer fram. Så jag har inte något nytt att visa. Därför har jag plockat fram bilder på några gamla skapelser.

 Lagom till jul sydde jag tygkorgar som man kan ha julgodis eller förvara värmeljus i.
Det blev också en liten korg till tandtråden i badrummet, den tar inte många minuter att sy.

 
Såna här små börser är roliga att sy, har gjort dem i lite olika modeller. Jag har ett tunt mellanlägg mellan de båda tyglagren så de blir lite "bulliga".
En liten axelväska garnerad med band på locket, till den och börsen är också har jag också använt mellalägg.

Ett annat projekt var en kasse som man kan vika ihop och ha med i väskan eller i bilen för att använda när man shoppar... 

Jag klippte först till en tygbit som jag förstärke med viselin och bandkantade och sydde fast kardborrband i båda ändarna.

Jag sydde en enkel kasse, sydde på det bandkantade tyget på tre sidor...

... och så här ser den ut när den är ihopvikt och "väskan" stängd med kardborrbanden.

Jag har också försökt mig på en "nyckelgömma", blev inte riktig nöjd med den, skall arbeta fram en bättre lösning nån gång. 

En gammal gardinkappa fick bli en kasse...
 ..... prydd med spets och foder av ett småblommigt bomullstyg med en blixtlåsficka.

Jag sydde också en ficka på framsidan av kassen.

Detta får bli allt för idag, plockar nog fram gammal skåpmat en annan gång. Ha en fortsatt härlig sommar.

Inga kommentarer: