söndag 17 juli 2011

Underlägg

Ännu ett projekt klart.


Ett beställningsjobb, tre normalstora underlägg

och ett större ville Katarina och Mikael ha. De är sydda av ett bomullstyg jag köpt på Pingstkyrkans sekondhand, en och en halv meter för 15 kronor. Har förstärkt dem med vieseline H630 och fodrat med vattentätt tyg ....
... och så här ser baksidan ut.

Häromdagen fick jag det här tyget med posten som min Sysidan-vän Gerd i Stockholm har vävt. Hon vill att jag skall sy två kassar av det, en av dem skall jag få för besväret. Det tackar man inte nej till. Så nu gäller det att få tag i ett passande foder och sätta igång. Återkommer med rapport senare.

Nu hoppas jag att "städpatrullen" kommer snart för här behöver fejas för på måndag eller tisdag får jag besök av amerikanare, tre sysslingar till Jan och Mikael är på besök i Sverige, just nu befinner de sig hos Gunnel på Ed.

Inga kommentarer: