måndag 9 januari 2012

Julen städas ut

Idag kändes det som om julen var över för denna gången, så jag tog fram julsakslådan och började plocka undan julpyntet.
Här får det ligga och vänta på nästa jul.

Det ser lite tomt ut, allt är inte bortplockat än, och så får jag  lägga på andra dukar så blir det nog ombonat igen.

Köksduken åker också av, den behöver nog tvättas.


Måste visa den fina blomman jag fick av Birgit och Eva när de var på besök häromdagen.


Jag fyller på mina lager av grytlappar och disktrasor, allt jag hade gick åt till julklappar. Har inköpt en ny virkkrok, den är väldigt bekväm att virka med, snygg är den också.


Nu verkar det som om julsnön skulle komma - lite försenad - snöflingorna dalar sakta ner på marken och det är ett par minusgrader. Vattnet i ängelens skål har frusit till is.

Inga kommentarer: