onsdag 27 februari 2013

Kopp och fat

För några år sedan vurmade jag för rosor, vaser, ljusstakar och alla sorts figurer med rosor på. Jag hade fullt på fönsterbrädorna och alla upptänkliga platser. Till julen plockade jag bort det mesta och efter förrförra julen kom det bara fram en liten del och efter förra julen - inget. Rosenprylarna får vila sig lite men kommer säkert fram nån gång.

Den här löparen började jag på under min "rosenpreiod", har legat färdigbroderad i några månader men blev inte fållad och helt färdig förrän häromdagen. Nu ligger den ihoprullad i linneskåpet.

En gammal kaffekopp pryder nu min fönsterbräda i köket.

Vrider man koppen ett halvt varv syns denna inskription, troligen en morsdagsgåva till min mormor från en av sina sex barn.

Nu kan jag lova Er att våren är i antågande, hörde fågelsång idag!



2 kommentarer:

Fröken Pysseltanten sa...

Synd att din vackra löpare ligger ihoprullad i skåpet. För fin att bara ligga där gömd....
Ha en bra dag...kram

2ne sa...

Lekker løper du har laget :-)