måndag 4 februari 2013

Omväxlande

Vintern går upp och ner, eller vad man kan kalla det. Efter några dagar med köldgrader och lagom lite snö kom det mildväder  och regn så all snön försvann. Efter det följde solsken och ett par minusgrader och i dag är det just under noll och det har kommit lite snö.

Det är lika grått som det ser ut på bilden. Min ängel tar det dock med ro.

 Jag har varit hos Gunnel några dagar. Hon hade fyndat stuvbitar på rean på EM och med förenade krafter tillverkade vi denna tyglåga som hon skall ha i sin vedkorg på Lövås så det inte blir vedskräp på köksgolvet. Den blev stadig och bra, hoppas den passar i korgen.

Jag håller på att virka en babyfilt, så det börjar ta på mitt garnlager. Den är enkel att göra, vartannat varv fastmakskor och vartannat stolpar. Har två olika färger på garnet och skall virka en kant runtom. Tar en bild när den blir färdig.


4 kommentarer:

Junebacken! sa...

Vad smart med en tyglåda till veden, det skulle jag också behöva.
Härlig färg på babyfilten! =)
Kram

Helene sa...

Oj så lik Gunnel är Gunnel från Ed :) Snygg vedkorg...

Edith sa...

Det är Gunnel från Ed!

Helene sa...

Nämen.. vad liten världen är :).. min gamla klasskompis Ulfs mamma.. Hälsa...