tisdag 27 augusti 2013

Sommaren fortsätter

Vilken härlig sommar vi har i år, ännu är det läge för utelivet. Det har varit nästan vindstilla de senaste dagarna också. Jag har tillbringat mycket tid utomhus, stickar och virkar (förstås), just nu håller jag på med en lila grytlapp och så har jag börjat sticka på en tröja till Andreas, stickar på rundstickor. Är klar med fram-och bakstyckena upp till ärmarna och har snart de två ärmarna färdiga. Sedan skall jag sticka fram, bak och båda ärmarna på en rundsticka, det blir många maskor....   kommer nog bild så småningom.

Fingerborgsblomma.

Mitt senaste syprojekt är trosor.  De är tillverkade av gamla T-tröjor. Jag hittade mönster på nätet och de var inte alls svåra att sy. De skall vidare till Mandaur i Afrika, skall försöka hitta tröjor till några fler.

Babypaketen är på väg till Erikshjälpen nu.

Detta var allt för idag, nu skall jag ut och njuta av sommaren.
Ha det så bra alla!




Inga kommentarer: