lördag 3 augusti 2013

Babypaket

Jag håller fortfarande på att tillverka babykläder, här är det senaste jag gjort:

Ett par blöjbyxor,

och en femtimmarströja, stickad av restgarner, jag tycker den blev riktigt  fin.

Jag funderar på att sända det till Erikshjälpen efter sommaren, när semestrarna är över. De skriver på sin hemsida att de bland annat tar emot kompletta "babypaket" bestående av en filt, tröja, mössa, frottéhandduk, tvättlapp, tvål, tre tygblöjor och fyra säkerhetsnålar. Detta skall vikas till ett paket och fästas ihop med säkerhetsnålarna. Så jag tänkte få ihop några sådana paket.
Bild från Erikshjälpens hemsida.
Fyra filtar har jag stickat/virkat, tröjor och mössor har jag också så det räcker, så det gäller att att få ihop resten. Längst in i handduksskåpet hittade jag ett vitt, ganska tunt, frottébadlakan som jag nästan inte har använt. detta delade jag i fyra delar, fållade och sydde fast en hank upptill

Jag behövde bara fålla dem på två sidor.

Det blev fyra riktigt fina handdukar i storlek 50 x 70, som det skulle vara. Det blir nog svårare att få ihop tre tygblöjor till varje paket, jag har inget passande tyg (skall vara flanell eller tunn frotté) så jag får ge mig ut och leta i butiker på stan.

Till sist kommer två duvor som besökte fågelmatplatsen utanför min altan idag.

Efter en riktig varm förmiddag har temperaturen sjunkit till behagliga 20 grader (kl 19:41). Det blev inte mycket av åskvädret som skulle komma, bara lite muller och 4 mm regn.




Inga kommentarer: