fredag 31 januari 2014

Babytofflor

Jag hittade en stickbeskrivning på ett par babytofflor på nätet, och eftersom jag har lite restgarner prövade jag på att sticka ett par.

De var lättgjorda som beskrivningen utlovade och jag tycker det är en snygg och praktisk modell. Så det blir kanske fler framöver men då måste jag köpa mera garn.

Jag skall passa på att ge er som stickar ett litet tips - om man lyfter den första maskan på varvet och stickar den sista maskan avigt blir kanten så här jämn och snygg.

Om någon är intresserad av mönstret hittar Ni det här


Amaryllisen som jag köpte till jul blommar nu med sin tredje stängel.

Ha en bra helg!



4 kommentarer:

Ingrid Bäckman sa...

Hur jag än stickar blir det inga jämna kanter. Det har nog med handlaget att göra.

Kram Ingrid

ReidunA sa...

Åhh - så søte , de skal vel bli varme og gode til en heldig baby :)
Ha en fin helg !

Anonym sa...

Jättebra modell :) Stickade sådana till ett barnbarn. Sitter toppenbra på foten.
Vänliga hälsningar Kicki

Anonym sa...

Åh, mönstret fanns inte kvar 😩 supersöta!!