onsdag 29 januari 2014

Vintrerrapport

Nu är det över en vecka sedan jag hörde av mig här, tiden går fort. Vintern håller i sig, igår och i natt kom det mer snör och den yr runt idag i den hårda vinden.

Flaggan som hissades i fredag har inte kommit in än.


Vi hade en familjefest i fredags och firade Mikael som fyllde år. Det var väldigt trevligt, och roligt att så många kunde komma.

Nu är tårtan uppäten och igår var Andreas här och städade efter festen.

Jag försöker göra slut på mina garnrester, en del av dem gick åt till denna lilla hjälmmössa. Snoddarna är gjorda i rundstickning, första gången jag testade den metoden. Det var lite petigt men resultatet blev ju bra.



1 kommentar:

ReidunA sa...

Åh,-den marsipankaken så kjempegod ut :)og luen var søt , skulle ønske det kom snø her , det er så tørt alle steder , det blir så lyst på kvelden og natta med litt snø ute :) ha en god dag !