lördag 20 september 2014

Första sjalen

Idag har det varit en helt underbar sensommardag, kanske den sista för i år, vädertjänsten har hotat med höstväder imorgon. Jag passade på att fota mina senaste alster innan solen försvann.

Nu är jag klar med min första virkade sjal.

Gjord i ett varmt och skönt mohairgarn, kommer väl till pass nu när höstkylan sätter in.

Är också färdig med en flicktop, storlek 10 år. Stickad med rundstickor, inte en enda söm, sånt gillar jag.

Ha en skön fortsättning på helgen!




3 kommentarer:

Annika sa...

Vad fint, och vilken härlig färg på linnet!

Borgmästaren sa...

Fina saker! Gillar särskilt sjalen. Den ser så mysig och mjuk ut att man bara vill krypa in i den. Säkert varm också med alla de lufthålen (det brukar ju alstra värme).

myrica sa...

Vilken härlig och snygg färg på sjalen.