söndag 28 september 2014

Höst

Nu har hösten kommit på allvar med mycket blåst men än så länge inte mycket regn.

Jag har väntat på att mina tomater skulle mogna, nu är de på gång. Denna bilden tog jag för en vecka sedan så idag är tre av dem färdiga att skörda. Väldigt sent i år fast det har varit en ovanligt varm sommar, men plantan står ju utomhus, inte i växthus.

Har stickat en liten väst...

och ett par byxor till behövande barn.

Nu har jag tänkt starta med julklappstillverkning, har frågat runt om någon önskar sig något hemtillverkat och har fått lite respons. 


2 kommentarer:

ReidunA sa...

Tomater en dyrker selv er virkelig gode :) ---du er dyktig på å strikke , mye fint du lager :)
Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min :)
ha en fin søndag !

Elisabeth Solum sa...

Koselig med selvdyrkede tomater. Kjempesøt vest og fin bukse du har strikket! :)