lördag 16 juli 2011

Liten axelväska

Dags att uppdatera bloggen.
Det har varit ett par regniga dagar när jag hållit mig inomhus och tillbringat lite tid vid symaskinen och fått färdig ett par projekt.

                          För en tid sedan sydde jag denna väskan av ett par stuvbitar.


Det blev några tygbitar över så jag försökte sätta ihop en väska till. Det var inte så stora bitar. För att få det till att räcka måste jag skära dem i mindre bitar...
... som jag sedan sydde ihop.


Sedan strök jag på mellanlägg, sydde ihop och fodrade den. Tyget räckte inte till axelband utan till det använde jag ett liknande tyg i svart.

                                                           Så här blev resultatet.

Idag skiner solen så nu har det blivit altanen igen. Anna kom över en stund och vi satt ute och fikade. Skönt med sommar och uteliv. 

Inga kommentarer: