måndag 4 juli 2011

Väskor

Jag har under våren tillverkat åtskilliga väskor och kassar, här kommer ett urval.
Denna kassen är sydd i oblekt linne, fodrad med ett bomullstyg. En ficka på usidan fram, köpta spetsar som dekor.

Så här ser baksidan ut, en dragkjedsficka och en liten handvirkad duk.
Det går inte fort när jag syr, tar tid på mig att fundera ut detaljer och dekorationer. Det är den roligaste delen av arbetet.



Present till en körsångare. Den är också sydd i linnetyg, fodrad med bomullstyg. Här har jag broderat noter på ett tyg som samtidigt utgör en ficka.
En ficka även på insidan.


Jag har sytt flera väskor i den här modellen, jag gillar den, enkel, lättsydd, rymlig och praktisk. Bäst gillar jag denna i rosor sydd i ett stadigt tyg, egentligen en bit av en panellängd som jag hittade i Lilla Tygladan

Fodrad med blommigt tyg, en dragkjedsficka en öppen ficka samt nyckelband.

Detta får bli allt för idag, sommarvädret på altanen väntar, måste ta vara sommaren nu när den äntligen är här.

Nytillskott i min trädgård, en fontän, liten men naggande god.

Inga kommentarer: