lördag 19 november 2011

Det var en solig morgon......

... i mellersta Bohuslän. Vi har haft ett par frostnätter, jag tror det var i mitten av november

 
i morgonsolen glittrade björken utanför mitt köksfönster.


Kameran ljuger ju aldrig, men man kan undra när man ser de här två bilderna på samma motiv, de ser lite olika ut.

Det kom ett par duvor och slog sig ner i trädet, när jag skulle försöka ta en närbild flög de sin kos.

Nu lyser solen med sin frånvaro men jag gillar det milda och lugna novembervädret. Inget regn - ingen blåst, och framför allt, ingen snö.

Igår virkade jag fem små julänglar att hänga i granen.

Mikael var i Indien och jobbade för ett tag sedan, då köpte han detta stentvättade sidentyg till mig. Vad det skall bli av det har jag inte bestämt mig för än.

Ha det så bra.

Inga kommentarer: