tisdag 1 november 2011

Töftedals julmarknad

Nu har jag vilat upp míg efter en mycket trevlig lördag i Töftedal. Vädret var fint och det var många töftedalsbor och andra som hittade till gamla skolan där julmarknaden hölls.
Jag tog inte så många bilder, glömde helt enkelt bort att jag skulle ha material till min blogg.

Här är i alla fall en som visar Gunnel vid vårt gemensamma bord. Hon sålde böcker och hemmagjord marmelad och gelé, som hade en strykande åtgång.

Jag är då nöjd med resultatet, hade med 10 stickade disktrasor, sålde alla. Även en brödkorg blev såld och lite småprylar, det skulle inte kosta för mycket. Så jag fick med mig en del hem, några blir julklappar och så kommer det väl nya tillfällen att avyttra något.

På andra våningen serverades risgrynsgröt och kaffe.

Nu måste jag sätt igång att sticka disktrasor för jag har några beställningar.

Inga kommentarer: