tisdag 21 februari 2012

Massor med tyger

Jag har samlat på mig ett enormt lager av tyger som jag planerat att sy grejer av. Har gjort tappra försök men hur det nu har gått till växer mitt lager.
Detta är bara en liten del av det jag har. Jag har en likadan plastlåda som är smockfull plus ett par högar samt tre stora garderobsbackar och två stora lådor under sängen.  Suck, suck suck!

I måndags kände jag mig laddad att skapa något och tog fram lite tyger (det som syns på bilden). Efter mycket letande började jag på en liten börs, den tog hela dagen att göra för jag hade inte så mycket energi som jag trodde.

Börsen är i form av en tekopp, gillar modellen och blev rätt nöjd med den - men inte syntes det att tyghögarna  hade blivit mindre.

I morse tänkte jag fortsätta med tygslakten. Jag letade länge på nätet för att få inspiration och hittade då en lite annorlunda börs, eller vad man skall ha den till.

Så nu letade jag igenom mina tyger igen, skar till och sydde. Så här blev den.

Så här ser den ut när den är stängd.

Man kan till exempel ha den som resesyetui.

Detta minskade inte heller mina tyghögar. Jag får nog sätta igång och sy kassar och lite större saker så det blir åtgång på tygerna.

Jag måste berätta att jag har väldigt trevliga grannar. I förmiddags ringde Anders på min dörr och frågade om han fick gå in på min altan och hämta en död fågel som låg där, det fick han naturligtvis. Det var atagligen en katt som hade bitit ihjäl fågeln, tror det var en gråsparv, men den var illa tilltygad och det låg fjädrar utspridda på altanplattorna. När han hade hämtat den kom han tillbaka med en sop och sopade bort fjädrarna, bra gjort tycker jag, det var ju inte han som skräpat ner. 

Jag hoppas att jag får mer energi imorgon så jag får lite mer gjort.

Tack för idag!

Inga kommentarer: