söndag 12 februari 2012

Mína senaste arbeten

När jag äntligen hade satt lite fart vid symaskinen kom Gunnel hit så jag fick avbryta och ägna mig åt hennes bok istället. Det blev två intensiva dagar vid datorn, vi fick mycket gjort så det känns bra. Man kan skönja slutet på den - alla artiklarna på rätt plats och korrade en gång. Det fattas ännu några bilder och lite annat, men den skall snart vara färdig.

Jag har tillverkat en hundbajspåsehållare, egen design. Praktisk för hundägare. Kan hängas upp på väggen i hallen, lätt att riva av en påse och ta med när man skall ut och motionera hunden.
Hade jag jag tänkt mig för lite så hade jag gjort en bättre mönsteranpassning.

Muggmattor med applikationer och broderi, sydda av oblekt linne med bomullstyg på baksidan, ett tunt mellanlägg.

Lagom stor för en temugg. De har redan fått ett nytt hem.


Jag hittade några restblock efter ett lapptäcke jag sytt för längesedan, sydde på en remsa tyg på tre sidaor men vet inte vad det skall bli - är den nån som kan komma med förslag?

Jag måste uppmärksamma Alla hjärtans dag, så jag virkade ett hjärta. Linda har födelsedag den dagen så hon skall få hjärtat, lila är hennes älsklingsfärg.

                                           Hjärtliga hälsningar till Er alla.

Inga kommentarer: