lördag 28 april 2012

Häcken grönskar

Här är det 24 grader i solen, jag skulle väl inte sitta inne men jag fick arbetslust och då får man passa på. Jag sydde en kasse av ett underlägg i grovt tyg inköpt för 10 kronor, om jag inte minns fel. Det var bara att klippa av i ena kortsidan, sy in hörnen nertill så det blev en botten, sy en bred fåll upptill, göra två handtag och sy fast.

Sömmarna på insidan döljde jag med snedremsor, de ser blå ut på bilden men de är mörklila, lite för mörka för tyget.
Så här ser den ut när handtagen är påsydda. En liten praktisk kasse till shopping. Tyget är så stadigt så jag brydde mig inte om att fodra den.

Det är den här häcken som grönskar, om ni trodde något annat, men det är inte mycket som blommar i rabatten, bara några vitsippor och en primula.

Inga kommentarer: