söndag 1 april 2012

Nysytt


Jag har gjort av med lite tyg igen, det blev bland annat två brödkorgar, en större och en mindre i passande påskfärger.

Marlene, du kanske känner igen det rutiga tyget, det gick åt nästan allt.

Här syns skillnaden på storlekarna. Den yttre har jag gjort efter en flat tallrik och den inre efter en djup, så de rymmer rätt mycket. Höjden är ungefär 20 cm, man kan vika ner så mycket man önskar.

Häromdagen förverkliga jag en idé jag haft ett tag. Jag har köpt ett tyg på Pingstkyrkans loppis för 10 kr, tror det var ett år sedan, som jag inte visste vad jag skulle ha till. Det är rätt kraftigt så det passade bra till det jag tänkt göra.

Jag mätte storleken på en stor papperskasse och klippte till och sydde ihop av loppistyget, placerade en ficka fram samt kantade den upptill. Gjorde också handtagen i samma storlek som papperskassens.

Botten förstärkte jag med vaxat tyg. Så det blev en stor och hållbar shoppingkasse för 10 kronor.

Ha det bra, hälsningar Edith

Inga kommentarer: