fredag 17 augusti 2012

Pensionärsväder

Sommaren har varit perfekt för oss pensionärer som inte tål värme, när det regnat någon dag har jag hållit mig inomhus och vid  uppehåll har jag vistats på altanen, man kan ta på sig en tröja om det behövs.  Handarbete av olika slag har hållit mig sällskap.

Började sy på en jullöpare för några dagar sedan, den kanske blir färdig till jul.
Jag hittade en gammal bok i min bokhylla  häromdagen "Lustiga historier" av Mark Twain, den var tryckt 1912, alltså för precis 100 år sedan. Det skulle bli en perfekt present till Andreas på hans födelsedag. Pärmen  var illa åtgången så jag sydde ett fodral till boken.

Fodralet sytt av en bit tyg från ett par gamla jeans.

Boken blev inte sämre av att Andreas farmors far satt sin stämpel i den.

Andreas födelsedag firades med kräftskiva utomhus i perfekt väder!
Tripp, trapp, trull - pelargonierna blommar.


1 kommentar:

Dollandesign sa...

Tänk vilken skatt grabben får, en bok som är hundra år. Det var ett bra bokfodral Du sytt, tycker jag. Jeanstyg är bra att ha till mycket. Nu kanske boken "lever vidare" i hundra år till.

Dollandesign