fredag 24 augusti 2012

Quiltning

Har rotat i mitt tyglager och skurit ut små fyrkanter som jag försökt sammanfoga till något, har kommit så här långt...

Lagom stort för att bli ett underlägg.
Nu håller jag på att leta efter ett tyg som passar att kanta det med. Det ser lite rörigt ut, men det finns en viss logik som ni kan se om ni tittar efter noga. Det tar lite tid att göra men min tid är gratis så jag kan slösa med den. 
Det finns bitar kvar som nog räcker till ett till, så tar jag mig bara tid så...

 

Till sist får ni njuta av en del av min blomsterprakt!



2 kommentarer:

Siri sa...

Stoffene ble kjempefine sammen! Ikke rotete i det hele tatt:-)

Junebacken! sa...

Vad roligt att hitta till din sida! Tack för kommentaren på sysidan angående mitt barntäcke. =)
Jag gillar dina rutor som du har satt ihop och jag är allt lite avundsjuk på dig att din tid är gratis. =) För min del är det tiden som oftast inte räcker till. Det är också väldigt skönt att göra av med tyger som har legat ett tag. Då blir det ju plats för nya. ;)
Kram June