torsdag 8 september 2011

Det lackar mot jul

Hembygdsföreningen i Töftedal hörde av sig till Gunnel och undrade om vi skulle ha ett bord till deras julmarknad i slutet av oktober, klart att vi ville. Så här gäller det att få ihop några alster för jag har inte mycket i lager. Det är konstigt att tänka på jul nu vi svettades ju häromdagen i 26 graders värme....
Jag startade med en necessär, rött är ju julens färg så det fick det bli, satte på ett par vita hjärtan och sydde på några hjärtpärlor på ena sidan - framsidan.
Andra sidan fick bli lite enklare.

Ett par lättsydda tygkorgar, praktiska till lite av varje, blev det sedan.

En liten sminkväska blev det också, bilden blev inte så bra för jag använde golvlampans gula ljus att lysa upp den med, men ni får tänka er den rödare och dragkedja och band är vita.

Jag har annars varit rätt flitig med skrivandet och samlat in bilder som skall vara med i boken. Det är roligt att ha olika projekt att växla mellan, då tröttnar man inte på något av dem. Men sånt trivialt som städning håller jag inte på med, ringde Andreas idag, så blir den saken ordnad, han behöver tjäna lite pengar nu när han går i skolan.

Inga kommentarer: