fredag 30 september 2011

Nygammalt bord och lite annat

Jag har önskat mig ett litet avlastningsbord att ha bredvid symaskinen, det finns inte plats för något stort. Det hade Jan hört så häromdagen kom han med ett alldeles utmärkt bord som han hittat på kyrkans secondhandbutik i Mellerud och betalat 40 kr för. Både priset och bordet passade mig.

Det platsar alldeles utmärkt vid min syplats, eller hur....

....... och det fiffiga med det är att det går att fälla ihop och tar då minimal plats. Tack Jan!

Jag har sytt lite nytt sen sist. Hade fått en beställning av Britt på en väggförvaring för tidningar och smågrejer. Hon tillbringar mesta tiden i sängen efter en kotkompression. Av ett underlägg inköpt för tio kronor tillverkade jag detta, tog inte många minuter, hoppas hon blir nöjd.

Så här blev det, försett med öljetter, färdigt att hänga upp på väggen.

Av ett likadant underlägg sydde jag en enkel kasse.

Detta var allt för idag men jag återkommer snart med mer från min syhörna. Ha en trevlig helg.

Inga kommentarer: