lördag 3 september 2011

Kassen klar

Äntligen är jag klar med Gerds kasse som jag sytt av tyget som hon vävt i ett helt underbart mönster. Jag fick tyg av henne till en kasse till mig själv också, den saknar fortfarande handtag men när jag nu vet hur jag skall göra tar det inte lång tid innan den också är färdig.
Handtagen går att reglera medelst ringar, tog lite tid att klura ut men nu är jag nöjd med dem. Här syns den största och minsta längden som man kan ställa in. Hoppas Gerd blir nöjd, skall skicka den så fort jag kan.

Rune har en katt som gärna vill leka med Gunnels garnnystan när hon stickar så jag fick ordna en liten påse till henne att ha det i. När jag gjort den färdig fick jag se att jag har den finaste delen av tyget på baksidan, så går det när man inte har tankarna med sig.

Härligt väder idag så jag har suttit ute, fikat och stickat (disktrasor).

Ser fram emot sommarvärmen som skall komma i morgon enligt SMHI.

Inga kommentarer: