fredag 2 december 2011

Boken klar

Jag har inte varit så flitig på sy- stick - och virkfronten den sista tiden, så det finns inte mycket att visa upp här.
Men nu har jag lagt sista handen vid boken (är det så man säger när man gjort färdigt något) så jag får förhoppningsvis mer tid över till annat. Boken är egentligen ett häfte, bestående av 64 A4-sidor som är sammanhäftade.

                                
Mitt barnbarn Andreas har gjort omslagsbilden.


Jag har också gjort ett par resor till Göteborg och en ögonklinik där, har opererat ett öga för grå starr, det andra skall opereras efter jul, så jag har lite problem med synen. Ser toppenbra på ett öga och urdåligt på ett, så de kommer inte riktigt överens. Men det skall bli bättre.

Något lite har jag gjort

                                   Fem  färgglada disktrasor - kanske julklappar.

En svart och en vit grytlapp


och två mörklila.


                                  De här strutarna och tygkorgarna sydde jag till förra julen.

Nu skall jag förbereda morgondagens pepparkaksbak.

Ha en trevlig andra advent! 

Inga kommentarer: