torsdag 8 december 2011

Gardinkappa och lite mer

Jag har gamla linnelakan liggande i mitt linneskåp, några med väldigt fina broderier. Häromdagen kom jag på idén att sy om ett av dem till en gardinkappa, bättre det än att de ligger i ett skåp till ingen nytta. Det bjöd mig lite emot att sätta saxen i den fina väven, men jag gjorde det till slut.  Idag har Andreas varit här och städat och putsat fönstren så han hjälpte mig att hänga upp den.

Så här ser gardinen ut i kvällsbelysning. Jag är väldigt nöjd med den. Linnetyget som blev över kan jag göra något annat av (kanske).

Så här ser broderiet ut i närbild, av arbetet att döma tro jag att det varit ett brudlakan. Det är hålsöm längs hela kanten nertill, det syns inte på bilden.


Jag har sytt fyra julmuggmattor som jag tänker behålla själv. Det är också återvinning - de är gjorda av en gammal jullöpare som Anna tröttnat på, och snäll som hon är gav hon den till mig. Tack Anna, men nu kanske du vill ha tillbaks den. 


Jag virkade två hjärtan av bomullsgarn

som jag virkade ihop, det blev en julgrytlapp, tjock och bra.

Nu skall jag bara sitta ner och njuta av en nystädad lägenhet. Tack Andreas för all hjälp idag!

Inga kommentarer: