tisdag 30 augusti 2011

Musik och stjärnor

I lördags skulle jag äntligen komma till Mölndals kulturskolas årliga konsert, "Musik på vattnet", där mitt barbarn Kajsa spelar trombon, jag såg verkligen fram emot det. Pia, Andreas, Linda och jag gav oss iväg mot Mölndal vid middagstiden. Efter lunch hos Erikssons på Rävekärr bar det iväg till Stensjökyrkan där konserten skulle hållas, på grund av regn måste den hållas inomhus istället för på en flotte i Rådasjön.

Mölndals Kulturskolas Big Band

där Kajsa är en av stjärnorna.
Det var den största musikupplevelsen jag varit med om, dessa ungdomar visade sådan spelglädje och de var redan fullfjädrade musiker. Jag vet inte hur jag skall uttrycka det - det går inte att beskriva. Jag hoppas verkligen att jag får uppleva det nästa år också.

 Så tillbaka till vardagen:

Linda beställde ett fodral till sin laptop som skulle vara färdig till skolstarten, men tiden går ju så fort när det är sommar och hon fick börja skolan utan fodral, jag hade inte sytt något. Men så idag kom hon hit efter skolan och hade sin laptop med. Hon valde tyger ur mitt lager, tog mått datorn och jag klippte till ett mönster. Sen var det bara att sätta saxen i tygerna och sy ihop, enkelt och snabbt.

Färdigsytt med kardborrband på plats väntar på att omsluta laptopen.....

här är den på plats.
Här är fodralet stängt. Inte dyrt att tillverka, stjärntyget är hälften av en stuvbit jag köpt för 20 kronor, fodertyget ett gammalt reatyg för ett par kronor, mellanlägget kostade säkert inte mer det heller.

Jag tror Linda blev nöjd och jag är glad att jag äntligen fick fodralet gjort. 

Inga kommentarer: