lördag 17 mars 2012

Nyckelgömma

Efter mycket funderande har jag designat och sytt en nyckelgömma (eller nyckelfodral) som jag gillar. Skall kanske lägga till en liten detalj, en hank att hänga upp den i, och kanske snygga till den lite i nederkanten. Men annars är jag nöjd.

Här vilar nycklarna mjukt och säkert. Jag har fodrat den med ett tätvävt, och vad jag tror, slitstarkt tyg och har mellanlägg av fibervadd.

Så här ser det ut när den är stängd. Istället för en knapp sydde jag fast kardborrband, det verkar stadigt nog att hålla den stängd.  Nu sliter inte nycklarna ut fickorna.

Det gick att hänga upp den i nyckelskåpet utan hank.


Bilden blev inte så bra, men jag måste visa den första fjärilen jag sett i år, det var i tisdag när solen sken.

Primulan blommar bland eklöven i rabatten!

Men idag är det mulet och grått, det blåser i alla fall inte.

Hej för denna gången!


Inga kommentarer: