måndag 26 mars 2012

Påsktavla

Nu är det länge sedan jag skrev här och det beror på att jag har varit hos Gunnel på Ed några dagar och gjort färdig hennes bok "Människor jag mött". Jag har inte skrivit utan redigerat, satt in bilder och så. Den skall vara klar till Nostalgimässan i Ed den 19 maj (tror jag att det är). Känns bra att det är gjort. Nu kan jag ägna mig mer åt mina andra fritidsintressen.

Häromdagen hittade jag ett broderi som jag sytt för flera år sedan och inte visste vad jag skull ha till. Nu tänkte jag att det kanske kunde bli en liten påsktavla. Jag skar till små rektanglar av gröna och gula tyger som jag sydde ihop till en ram. Efter mycket funderande kom jag på hur jag skulle sy fast "ramen".

Här är den fastsydd, blev ju inte så dumt.

Jag fodrade den med gult tyg och sydde fast två öglar att hänga upp den i. Så nu är den färdig för påsken.

Till sist den första vitsippan som jag hittade igår när jag var ute på en promenade i vårsolen.

Skön vår önskar jag Er alla!

Inga kommentarer: