torsdag 8 mars 2012

Vintern tillbaka

I morse var det vitt på marken igen, det hade kommit cirka fem cm snö under natten, kanske mer, jag var aldrig ute och mätte snödjupet. Men våren har bara tagit en liten paus, snön börjar redan smälta.
Jag har hållit mig inomhus idag och sytt färdigt lapptäcksbitarna jag visade här för en månad sedan. Jag ville ha förslag av Er vad jag skulle göra med dem, men jag fick inga så jag fick klura ut det själv.

Jag sydde ihop bitarna på mitten och fodrade.

 Se, det blev ett underlägg för symaskinen som skyddar skrivbordet. Jag har länge funderat på att sy ett underlägg men inte kommit till skott, men idag fick jag denna strålande ide´och det tog inte många minuter att få det klart.

Så passar jag på att visa en av många små neccesärer eller sminkväskor jag sytt. De är enkla, lätta och roliga att göra. Jag har hittat mönstret på en norsk sy-blogg.

Så får vi hoppas att våren är tillbaka nästa gång vi ses!

Inga kommentarer: