tisdag 13 mars 2012

Trandans

Jag har inte sett nån trandans i år, det var länge sedan, men det har rapporterats från Hornborgarsjön att tranorna har börjat anlända dit.
När jag var hos Katarina och Mikael i deras stuga på landet i april 2010 blev jag väckt två mornar av ett tranpar. Jag fångade dem på bild som ni kan se här nedan.


Så har vi blivit lurade på en solskensdag. Igår var det strålande väder, sol och varmt, jag satt ute och fikade och stickade. Metreologerna lovade lika fint väder idag, men därav blev intet, mulet ännu och klockan är tre på eftermiddagen. Jag tog i alla fall en promenad tidigare idag men nåt fika ute blev det inte.


Jag har gjort en förbättring på flickaxelväskan jag sydde härom veckan genom att sy i en drakedja.


Det kan ju vara praktiskt att kunna stänga den.

Det var allt jag hade att rapportera idag, ha det så bra alla!


Inga kommentarer: