onsdag 24 augusti 2011

Beställningsjobb på gång

Äntligen har jag kommit igång med kassarna av tyget som Gerd har vävt. Lite nervöst, för jag vill ju inte förstöra det fina tyget.
Jag köpte ett beige tyg till foder, det ser inte så roligt ut så jag prydde innerfickorna med en liten spets. Här är dragkedjan isydd, färdiga sy fast på fodret.

Nu är kassarna sydda och fodrade, bara handtagen fattas, hur de skall se ut har jag inte bestämt ännu, kommer nog på nåt så småningom. Jag är inte mycket för att stressa, så ni får vänta ett tag till innan ni får se slutresultatet.

Gunnel har beställt en liten neccesär till ett av sina barnbarn som fyller år snart, den sydde jag idag och ser ut så här:

Jag har sytt många mindre och större i den här modellen, de är enkla och snabba att sy.

Det fick bli en krona på verket.

Sommaren kom tillbaka för ett par dagar så det har blivit till att sitta ute på altanen. Jag har den egenheten att jag måste ha något att syssla med så jag tog med mig garn, stickor och virkkrok och lekte...... de kan kanske användas till armband.

Vore nog snyggt med några pärlor på det rosa.

När det inte är uteväder sitter jag mest vid datorn och försöker skriva på boken om min far, det blir mycket, mycket mera än det var tänkt från början, blir nog inte klar på länge.


Inga kommentarer: