onsdag 3 augusti 2011

Brödkorg

I eftermiddag kom ett härligt, efterlängtat regn. Skönt med lite svalka efter över en veckas värme. Och så kan jag vistas inomhus en stund och knappa ner några rader här.
Jag har broderat en del och så har jag virkat. Hittade beskrivning på en brödkorg på http://www.garnstudio.com/ som jag försökte mig på, tyckte att resultatet blev riktigt bra.

Så här blev den.

Jag använde inte samma garn som det står i beskrivningen, utan virkade i enbart bomullsgarn. En tråd oblekt (som jag köpt från http://www.garnresten.se/) och en tråd mörk beige från ett nystan jag fått av Ingrid.

Om regnet fortsätter får jag väl sätta mej vid symaskinen och sy färdig bestickfodralen som Erik har beställt. Inte världens roligaste jobb precis, men när de är färdiga kan jag börja på något roligare.


Våreldarna som jag köpte till påsk har fått komma ut och börjar nu blomma på nytt, de är fulla av knoppar och pelargonian  i 25-kronorsurnan från Pingstkyrkan trivs bra. Men de får inte så mycket nytta av regnet för de står under tak, jag får gå ut med vattenkannan i kväll och skvätta lite på dem.


Inga kommentarer: