fredag 19 augusti 2011

Diverse fodral

Jag har sytt en hel del fodral av olika sorter. Senast fodral till mobiler. Jag började med stickfodral, både för jumperstickor och strumpstickor. De blev populära i bekantskapskretsen så jag hade fullt upp ett tag med serietillverkning av dem. De är väldigt praktiska, man vet var stickorna finns och det är lätt att hitta två i samma storlek. Kika in på http://www.garnresten.se/. där finns de till försäljning.

Insidan

Så här ser de ut hoprullade.


Här är ett fodral för strumpstickor och virkkrokar.

När jag var inne på stickning sydde jag en praktisk väska för garn och stickning

Det beställda mobilfodralet är färdigt, sydde det lite annorlunda än det första och utan snodd.


En dag roade jag mig med att sy en plånbok, bak facken för korten finns plats för sedlar.

Rosentyg på utsidan.


Det blev en rosa grytlapp till sist.

Denna regniga fredagen är snart till ända och jag får önska Er alla en solig och fin helg.

Inga kommentarer: