tisdag 9 augusti 2011

Klä om en kudde

Jag har en kudde i min favoritfåtölj som sett sina bästa dagar, både smutsig och sliten...

kuddfodralet gick inte att ta av för att tvätta heller.

Så jag tog helt enkelt och klippte upp det i ena ändan..

Letade fram passande tyg i mitt tygförråd. Valde det till vänster till denna kudden, de andra tygerna och spetsarna får bli ett annat projekt som jag återkommer till senare.

Hade det gamla kuddfodralet till mall när jag klippte till det nya.

Så sydde jag de två sidsömmarna....

och klippte av hörnen innan jag.....

vrängde fodralet.

                                                  Pressade in sömsmånerna på nedersidan

och nålade ihop dem.....

sydde sömmen på maskin.......

och vips hade jag en "ny kudde" i fåtöljen. Snabbt och enkelt!

Inga kommentarer: